ISRAEL....Pembunuh!!! Perosak!!! Pemusnah!!!



Kanak-kanak sekolah antara mangsa bedilan

BANDARAYA GAZA: Enam kanak-kanak sekolah Palestin dan seorang anggota polis Hamas tercedera dalam serangan udara Israel di selatan Semenanjung Gaza, kata saksi dan anggota perubatan semalam.

Serangan itu terkena Mohammed al-Sumeiri, anggota polis Hamas, ketika dia sedang menunggang motosikal di bandar Khan Yunis, kata mereka.

Enam kanak-kanak sekolah yang sedang berjalan di situ juga terkena tembakan.

Serangan udara itu adalah kejadian terbaru dalam keganasan yang bertalu-talu di sekitar wilayah Hamas, sekali gus mengancam gencatan senjata 18 Januari lalu, yang menamatkan pertempuran selama 22 hari di wilayah Palestin itu.

Satu lagi laporan menyatakan sebuah pesawat pejuang Israel mengebom satu kawasan di sempadan Semenanjung Gaza yang terkenal dengan terowong penyeludupan di sempadan Mesir, selepas pejuang Palestin melepaskan tembakan roket, kata tentera Israel.

"Satu serangan udara berlaku ke atas kawasan yang digunakan untuk mengeluarkan senjata di bandar Rafah berikutan bedilan roket ke selatan Israel pada sebelah petang," kata jurucakap tentera Israel.

Saksi berkata serangan itu berlaku di timur Rafah, kawasan terowong penyeludu-pan tapi tiada seorang pun cedera dalam serangan berkenaan.

Terdahulu, tentera Israel berkata peluru berpandu dilepaskan dari Semenanjung Gaza ke arah bandar Ofakim, yang jatuh di kawasan tidak berpendudukan.

Serangan roket didakwa dilakukan Briged Jihad Al-Aqsa, cabang puak sederhana Fatah pimpinan Presiden Palestin, Mahmoud Abbas.

Tentera Zionis berkata, awal pagi semalam serangan roket kedua dilepaskan ke arah selatan Israel, tapi tidak mengakibatkan kerosakan atau kecederaan.

Kelmarin, pergerakan Hamas yang memerintah berkata, ia melepaskan beberapa bedilan meriam ke arah tentera Israel yang menceroboh ke beberapa kawasan di Semenanjung Gaza.

Israel melakukan pembunuhan besar-besaran dalam sejarah.


Ahli Parlimen Palestin Mohammed Faraj Al-Ghoul daripada kumpulan Hamas mengatakan keganasan Israel terhdapa Gaza baru-baru ini merupakan pembunuhan terbesar dalam sejarah dan beliau menegaskan kerajaan Hamas akan mengajar mereka yang terlibat dan membawa ke muka pengadilan. Beliau berkata demikian semasa menerima lawatan delegasi ahli parlimen Maghribi.

Beliau memuji sikap yang ditunjukkan oleh rakyat Maghribi dalam menunjukkan simpati dan atas bantuan yang diberikan. Para delegasi Maghribi memuji rakan seperjuangan mereka dalam parlimen dan mengatakan akan mengambil beberapa tindakan terhadap Israel kelak.

Sementara itu, Ehud Barak dilaporkan berlepas ke Amerika untuk bertemu dengan para pegawai Amerika untuk membincang mengenai pembelian senjata baru mereka. Akhbar Haaretz melaporkan senjata tersebut termasuklah bom udara yang dilepaskan akan terurai menjadi bom-bom yang lebih kecil untuk memusnahkan periuk api.

Dalam perkembangan yang lain, akhbar Perancis, L’umonde melaporkan perang Israel telah memberi kekuatan dan nama baik kepada kumpulan Hamas. Kerajaan Perancis sedang berusaha menekan Kesatuan Eropah untuk menerima Hamas sebagai parti dipilih oleh rakyat dan melibatkan mereka dalam sebarang perbincangan dan bantuan yang akan membantu mencapai keamanan di Asia Barat.

Israel memusnahkan bangunan, tanaman dan manusia di Gaza.


Delegasi ahli parlimen Switzerland amat terkejut dengan tahap kemusnahan di Gaza dan membuat kesimpulan Israel telah membunuh segala-galanya di Gaza. Tambahan mereka menggesa kerajaan Switzerland yang menjadi penaja konvensyen Geneva untuk memberi bantuan segera dan mendakwa penjenayah perang Israel.

Mereka juga bertegas agar kerajaan Switzerland menghentikan kerjasama ketenteraan dengan Israel melihat kepada tahap kemusnahan yang menunjukkan Israel telah mengebom di sana sini tidak mengenal manusia atau bangunan.

Ini bukan peperangan di antara tentera Israel terhadap pejuang Hamas tetapi terhadap orang awam Palestin yang tidak boleh diterima sama sekali dan pihak komuniti antarabangsa wajib menghukum Israel di atas kekejaman mereka, kata Joseph Zisyadis salah seorang ahli delegasi.

Mereka akhirnya memberi sokongan penuh kepada perjuangan rakyat Palestin dalam membebaskan negara mereka daripada cengkaman Israel dan menggesa agar sekatan ekonomi dikenakan terhadap Gaza dimansuhkan dengan serta merta.

sumber : Info Palestin & Berita Harian

Bahan Tungsten ditambah di dalam fosfurus putih oleh Israel



Khamis, 29/01/2009 - Dr Essam Hijjawi, Ahli Lembaga Jawatankuasa Kesihatan Tebing Barat, telah membongkar fosforus putih yang digunakan Israel telah disatukan dengan Tungsten, iaitu satu unsur kimia atom bernombor 74, kepada orang awam di Semenanjung Gaza.

Dr Hijjawi menambah senjata kimia berjenis tersebut lebih berbahaya daripada yang digunakan oleh tentera Amerika di Iraq, kerana Israel telah menambah bahan bernama Tungsten, kerana jika disedut, ia akan melarut dalam darah dan merosakkan arteri di dalam badan.

Mengenai situasi kesihatan di Gaza, beliau menyatakan hospital-hospital di Gaza teramat uzur dari segi teknikal dan memerlukan sokongan yang serius seluruh dunia.

sumber : info-palestine

Sama-sama kita BERDOA utk saudara-saudara seISLAM kita di Palestin...

1.5 juta rakyat Palestin sedia syahid


Dapatkan Mesej Bergambar di Sini

Kira-kira 1.5 juta rakyat Palestin di Gaza sedia mati syahid dan tidak sekali-kali akan mengangkat bendera putih biar pun diserang secara rakus rejim haram Yahudi.

Mereka bersedia meneruskan jejak sebagaimana dialami al Syahid Sheikh Ahmad Yassin, Rentisi dan Said Siam, bekas menteri luar Hamas yang menjadi korban keganasan Israel.

"Kami bukan lagi menangisi rumah, sekolah, hospital dan harta benda lain yang musnah dibedil tentera Yahudi sebaliknya kemuliaan sekarang untuk menghadapi mati syahid.

"Inilah cita-cita terbaik yang ada pada setiap rakyat ketika darah masih mengalir dan api masih menyala di bumi Palestin sekarang," kata seorang pemimpin Hamas, Najis Suris Al Ghaza.

Beliau mendedahkan perkara itu pada program Solat Hajat Perdana dan Pelancaran Tabung Cakna Palestin di Stadium Sultan Mohammad Ke IV Jumaat y lalu.

Program tersebut dianjur kerajaan negeri, dihadiri lebih 10,000 rakyat Kelantan pelbagai kaum. Mereka senada mengutuk keras keganasan tentera Yahudi ke atas umat Islam di Palestin sekarang.

Najis berkata, umat Islam di Gaza sejak dahulu lagi yakin dengan janji Allah bagi memberi kemenangan kepada Islam dengan syarat umat menolong agamaNya.

Kata beliau pembunuhan ke atas umat Islam di Palestin oleh tentera Yahudi bukan perkara baru, malah ia berlaku sejak 1948 lagi apabila Israel menceroboh bumi Palestin.


Menurutnya rentetan keganasan Yahudi dapat dilihat di Sabra dan Satila pada 1984 apabila ramai umat Islam mati dibunuh dengan kejam.

"Jangan mengharapkan Israel akan berdamai dengan umat Islam kerana ia tidak menjadi matlamat bagi mereka. Malah pemimpin Yahudi akan dianggap wira oleh rakyatnya apabila dapat melancarkan serangan ke atas umat Islam di Palestin.

"Pemimpin yang berjaya mencetuskan peperangan akan dipuji rakyat Israel. Bagaimanapun mereka lupa kekuatan sebenar hanya dimiliki Allah Taala," katanya.

Katanya juga Hamas di bawah Perdana Menteri, Ismail Haniyah akan terus bersama rakyat bagi menghadapi serangan Israel.

Naib Presiden PAS, Dato' Husam Musa berkata, derma yang dikutip malam itu akan digunakan bagi membantu rakyat Palestin sama ada bantuan ubat, makanan atau apa sahaja keperluan lain.

Menurutnya program pelancaran Tabung Cakna Palestin diadakan bagi menggambarkan perkongsian penderitaan rakyat Kelantan tanpa mengira warna kulit dan agama terhadap umat Islam di Palestin.

Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, Mohd Fairuz Khairuddin berkata, sudah banyak resolusi yang dibuat di peringkat antarabangsa bagi mengutuk kekejaman Yahudi, namun mereka tidak pernah menghiraukannya.

Oleh itu katanya Malaysia sebagai anggota Persidangan Negara Islam (OIC) perlu melakukan sesuatu termasuk menyerahkan desakan bertulis kepada Setiausaha Agong Bangsa-Bangsa Bersatu bagi membawa Israel ke Mahkamah Keadilan Antarabangsa.

Beliau juga mendesak resolusi yang diputus pada persidangan khas parlimen Malaysia bagi mengutuk kekejaman Israel baru-baru ini turut dihantar kepada Parlimen Kesatuan Eropah dan lain-lain pertubuhan peringkat antarabangsa.

"Namun berdasar kepada pengalaman lepas sebarang resolusi tidak pernah dihiraukan Yahudi, maka OIC perlu bertindak segera bagi menghantar pasukan pengaman ke Palestin.

"Persoalannya adakah OIC mampu menghantar pengaman seperti yang pernah dilakukan di Bosnia Hergovina sebelum ini," katanya.


Beliau juga berharap rakyat Malaysia kosisten memboikot produk yang ada kaitan dengan Amerika Syarikat dan Israel sebagai mengajar keangkuhan mereka.

Ketua Penerangan KeADILan, Tian Chua berharap Malaysia mengiktirafkan kerajaan Hamas di Palestin kerana parti itu telah memenangi pilihan raya yang diadakan beberapa tahun lalu.

Selain itu beliau meminta kerajaan mengambil langkah tegas termasuk memutuskan kerjasama pertahanan dengan Amerika Syarikat.

Ini kerana kata beliau negara kuasa besar itu berhasrat menguasai sepenuhnya bumi Palestin melalui tindakan kroninya Israel.

Pada akhir program itu pelbagai agensi kerajaan tampil mengisi Tabung Cakna Palestin.

Kerajaan negeri melalui Setiausaha Kerajaan Negeri, Dato' Mohd Aiseri Alias menyumbang sebanyak RM500,000.

Lebih RM1 juta berjaya dipunggut malam itu..

Harakahdaily...

Rakyat Palestin sengsara kesan bom fosforus Israel...

KEKEJAMAN tentera rejim Zionis menggunakan bom fosforus, meninggalkan kesan penderitaan berpanjangan kepada rakyat Palestin dengan ramai masih terlantar di hospital akibat pelbagai kecederaan dan penyakit kronik, walaupun sudah lebih seminggu gencatan senjata berkuat kuasa.

Ketibaan pasukan bantuan antarabangsa ke wilayah ini turut membongkar rintihan sebenar rakyat Palestin yang bukan saja kehilangan ahli keluarga, malah terpaksa menanggung penderitaan sepanjang hayat kesan senjata kimia itu.


Di beberapa hospital di bandaraya ini, ribuan penduduk Palestin yang menjadi mangsa serangan bom fosforus kini dirawat kerana kesan melecur pada tubuh dan pelbagai penyakit sampingan lain yang mungkin tidak dapat disembuhkan.

Wartawan Berita Harian yang melawat ke Hospital al-Sifa, di tengah bandaraya ini, semalam sayu melihat seorang daripada ribuan warga Palestin yang mendapat rawatan, bukan hanya melecur seluruh tubuh akibat bom fosforus, malah turut kehilangan empat anak serta suaminya.

Serangan rejim Yahudi menggunakan senjata terlarang itu menyebabkan mangsa, Sabah Abu Halmah, 45, hanya sekadar mampu melihat anak-anak kecilnya meronta kesakitan dan menjerit hiba sebelum tubuh mereka terbakar hingga rentung.

Suri rumah itu berkata, dalam serangan bom fosforus berangkai oleh rejim tentera Yahudi terhadap kediamannya, dia kehilangan semua empat anak termasuk seorang bayi perempuan, Sahid Abu Saad, tiga bulan; Hamzah, 8; Zaid, 10 dan Abdul Rahim, 14.


"Saya tidak lagi mampu menampung kesakitan ini, apatah lagi mengingati semula tragedi itu. Saya kini hilang segala-galanya termasuk suami, Abu Saad Udallah, 45," katanya yang masih trauma dan hanya bercakap selepas dipujuk berulang kali menceritakan detik ngeri dialaminya.

"Masih saya ingat, serangan kejam tentera Israel itu berlaku sekitar jam 3 petang di rumah kami di daerah Beit Lahiya apabila berpuluh bom fosforus putih dijatuhkan oleh pesawat pejuang di seluruh kawasan berhampiran," katanya.

Beliau berkata, mereka sekeluarga yang ketika itu berada di dalam rumah, terperangkap dan tidak sempat berbuat apa-apa apabila bom berkenaan tiba-tiba meledak lalu menyebarkan debu fosforus putih menutupi ruang udara.

"Sebaik terkena bahan kimia itu, kulit tubuh kami terus melecur lalu terbakar. Malah rambut dan kepala kami yang terdedah kepada kimia berkenaan turut dijilat api kesan tindak balas fosforus itu dengan udara.

"Saya tidak tahu apa berlaku kecuali terasa kesakitan yang amat sangat dan pada masa sama mendengar suara jeritan anak-anak mengadu kesakitan sebelum melihat tubuh mereka tiba-tiba terbakar hingga rentung," katanya dengan linangan air mata.

Sabah berkata, ketika itu dia menyangka hidupnya sudah berakhir tetapi entah bagaimana, dirinya terselamat dan dikejarkan ke hospital oleh beberapa jiran, walaupun ketika ini sesekali dia merasakan mungkin lebih baik baginya jika terbunuh bersama seluruh keluarganya.

"Saya sudah kehilangan semua orang yang saya sayangi termasuk anak-anak yang belum mengerti apa-apa. Kini saya perlu meneruskan sisa-sisa hidup menangisi pemergian mereka dan pada masa sama menanggung kesakitan yang tidak tertahan ini," katanya.

Beliau juga menunjukkan kulit kedua-dua tangannya yang melecur teruk hingga menampakkan daging. Serangan itu turut mengakibatkan leher dan tumitnya bernanah teruk selain berlubang kira-kira lima sentimeter.

Seorang lagi mangsa bom fosforus yang dirawat di hospital itu, Saadiah Azam, 53, melecur seluruh muka dan tangan akibat terkena bahan kimia berkenaan dan mengadu ia amat menyakitkan sehingga menyebabkannya sukar tidur dan terpaksa bergantung kepada ubat pelali.

Beliau yang ketika serangan bom itu sedang memasak di dapur rumahnya di Kampung Zaiton, di sini, hanya mampu berlari kesakitan apabila roket yang membawa bahan kimia itu meletup di dalam rumahnya selepas meluncur masuk dari tingkap.

Beliau turut mengalami kesan melecur teruk pada tangan kiri dan doktor yang merawatnya memaklumkan mereka terpaksa memindahkannya ke Hospital Hosni Mubarak, Mesir secepat mungkin untuk mendapatkan rawatan lanjut bagi pelbagai penyakit lain akibat kesan sampingan bom itu.

Sementara itu, salah daripada doktor di wad berkenaan, Dr Hasheem Maamod, 35, berkata, tiada rawatan khusus yang dapat diberikan kepada mangsa serangan bom fosforus berikutan mereka pertama kali berhadapan dengan keadaan sedemikian.

"Kami hanya mampu memberikan rawatan biasa sama seperti kes kebakaran namun ia jelas tidak cukup berikutan kimia fosforus itu seolah-olah hidup di dalam badan mangsa dan memusnahkan tubuh mangsa hari demi hari.

"Saya tidak pasti harapan atau peluang mangsa untuk sembuh tetapi kami akan berusaha sedaya mungkin selain menjalankan kajian kaedah terbaik untuk membantu mengurangkan penderitaan mereka, jika tidak pun untuk selama-lamanya," katanya.


berita Harian....

dOaKaN uTk GAZA...

Majlis Pelancaran Tabung Amanah Cakna Palestin


Sempena pelancaran Tabung Amanah Cakna Palestin yang akan berlangsung pada 23 Januari 2009 ini, penganjur menyediakan agenda menarik dan mampu meninggalkan kesan di hati rakyat Kelantan tentang nasib dan penderitaan umat Islam di Palestin. Majlis ini adalah anjuran Kerajaan Negeri Kelantan dengan kerjasama semua badan-badan bukan kerajaan (NGO's) di Kelantan.

Atucara bermula seawal jam 5 petang hari berkenaan melalui Sesi Luahan dan Luahan Rasa Kekejaman Israel selama 1 jam 30 minit. Agenda ini bakal diadakan di dataran Stadium Sultan Mohamad ke IV.

Tepat jam 7.20 malam solat magrib dan Solat Hajat Perdana didirikan. Selesai solat berkenaan, solat ghaib untuk rakyat Palestin yang syahid ketika pertempuran diadakan dan zikir munajat selepasnya.

Kemudian, hadirin bersama-sama Tuan Guru Menteri Besar, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat menunaikan solat isyak.

Acara seterusnya dimulakan dengan persembahan video Palestin berdurasi 20 minit tepat jam 9 malam dan diikuti persembahan pantomen daripada pelajar Kolej Islam Antarabangsa Sultan Ismail Petra (KIAS).

Acara pembuka tirai sesi malam akan berlangsung di Stadium Sultan Mohamad Ke IV diteruskan dengan menampilkan wakil-wakil agama dari agama Buddha, Kristian dan Hindu memberi ucapan masing-masing. Tidak ketinggalan wakil-wakil parti politik seperti BN dan PR turut sama menyampaikan ucapan.

Menghampiri acara kemuncak malam gerakan amal ini, Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan Negeri, Dato' Husam Musa membuat ucapan alua-aluan pada jam 10.30 malam.

Acara kemuncak, ucapan khas pelancaran Tabung Amanah Cakna Palestin oleh Menteri Besar pada jam 10.40 malam diikuti dengan gimik pelancaran tabung berkenaan tepat jam 11 malam.

Sebelum majlis berakhir, turut diadakan acara penyampaian sumbangan Tabung Amanah Cakna Palestin.


Majlis ini diharap menjadi simbol kesedaran dan keprihatinan rakyat negeri ini terhadap nasib umat Islam yang tertindas di Palestin yang pastinya menyentuh perasaan hadirin seterusnya menyemarakkan lagi semangat untuk membantu mereka dengan apa jua cara sekalipun.

Semua Rakyat samada beragama Islam, Hindu, Budha & Kristian.... semua Bangsa samada Melayu, Cina & India.... semua Penyokong Parti Politik samada dari Pakatan Rakyat dan Barisan Nasional... ANDA & SEMUA dijemput untuk HADIR sebagai tanda solidariti anda bagi membantah kekejaman regim Israel & US


Jemput datang & sebar luaskan.

blog: www.caknapalestin.blogspot.com

Hopefully, any boycotter here will be inspired by this article.



Hopefully, any boycotter here will be inspired by this article. Insya'Allah.
Ramai yg tanya kenapa nak Boikot Produk Yahudi/Israel/Amerika?

Artikel di bawah adalah sebahagian jawapannya :)



Perniagaan ini beroperasi di negara Muslim, memberi pekerjaan dan meningkatkan ekonomi. Tidakkah usaha boikot merugikan kita sendiri?

Benar, banyak dari syarikat perniagaan yang tersenarai menjalankan operasi atau perniagaan mereka di negara-negara Islam, justeru mereka memberi pekerjaan kepada masyarakat Islam dan membantu ekonomi negara Islam. Tetapi kita seharusnya belajar dari peristiwa-peristiwa pembangunan ekonomi dunia, di mana keruntuhan sesebuah entiti perniagaan selalunya membuka peluang kepada entiti yang lain. Kita seharusnya mengambil situasi ini sebagai peluang untuk membina ekonomi sendiri, bukan sebagai kehilangan punca ekonomi.


Sebagai contoh, Coca-Cola yang sekian lama mendominasi pasaran Asia Tengah telah mengalami kemerosotan jualan sehingga 60% akibat boikot. Kemerosotan ini telah membuka peluang kepada produk alternatif milik perniagaan Muslim dari Iran, ZamZam Cola.

ZamZam Cola sehinggakan tidak dapat menampung permintaan bagi memenuhi kekosongan pasaran Coca-Cola. Malahan, mereka berjaya menjual sebayak 4milion tin minuman dalam minggu pertama, suatu yang tidak sekali-kali dijangka. Sekarang? ZamZam Cola meluaskan perniagaan dengan membuka kilang-kilang di negara Teluk, sekaligus memberi peluang pekerjaan yang jauh lebih menyeluruh kepada masyarakat. Dan buat pertama kalinya sebuah negara dari Eropah, iaitu Denmark, mula mengimpot ZamZam Cola.

Senario sama berlaku di Mesir pada tahun 2001, di mana penutupan syarikat Sainsbury telah berjaya meningkatkan perniagaan milik tempatan yang tidak mungkin mampu bertahan dengan dominasi pasaran syarikat-syarikat besar dari luar.


Buat kita di Malaysia, apakah salahnya kita meninggalkan ayam goreng McDonald’s? dan seterusnya mencuba produk alternatif, contohnya Radix Fried Chicken, Edlee Fried Chicken (di Kelantan), A & W dll atau mana-mana restoran Mamak Muslim berdekatan. Tidak rugi kita meninggalkan minuman Coca-Cola dengan memilih alternatif produk tempatan yang diusahakan oleh orang Islam. Apakah salahnya kita beralih daripada mengunjungi Pasaraya Tesco kepada Pasaraya Maidin?

Apakah usaha ini akan berjaya?

Mengapa tidak? Lihat kepada salah satu syarikat yang mengalami kesan teruk akibat boikot - McDonald’s.

McDonald’s merupakan “rakan korporat utama” kepada Jewish United Fund (JUF.) JUF menggelarkan diri mereka sebagai “bekerja untuk mengukuh ketenteraan Amerika, sokongan ekonomi dan diplomatik kepada Israel; memerhati dan sekiranya perlu, memberi respon kepada laporan media berkenaan Israel.” Pengerusi dan Ketua Eksekutif McDonald’s adalah Jack M Greeberg, yang juga merupakan Pengarah Kehormat American-Israel Chamber of Commerce and Industry.

Dalam bulan Oktober 2002, McDonald’s menutup operasi mereka di Asia Tengah kerana kerugian akibat kesan secara langsung daripada usaha boikot. Di Jordan, 2 daripada 6 francais McDonald’s terpaksa ditutup kerana tidak mendapat sambutan. Di Mesir, McDonald’s terpaksa menukar jenama mereka kepada Manfoods sebagai usaha untuk mengelirukan pelanggan. Usaha menukar jenama itu tidak berjaya, dan pihak berkuasa Mesir terpaksa diarahkan mengawal pintu-pintu masuk ke restoran McDonald’s akibat tindakan masyarakat yang membaling batu ke arah restoran berkenaan. Sejumlah 175 restoran mungkin ditutup, dengan membawa kerugian sebayak USD350juta.

Sekiranya syarikat gergasi seperti McDonald’s boleh menerima kesan dan tekanan akibat boikot, sudah tentu syarikat-syarikat yang lebih kecil, yang menyokong Israel, akan membuka mata dan berhati-hati dengan usaha boikot ini.

Dalam kes memboikot Amazon.com, perniagaan yang menjual buku dan produk berkaitan melalui internet tersebut telah menghentikan kerjasama mereka dengan Jerusalem Post pada bulan November 2002. Jerusalem Post telah menyumbang sebahagian daripada keuntungan hasil kerjasama dengan Amazon.com kepada tentera Israel yang pulang dari tugasan mereka di daerah Palestin.

Iklan-iklan Amazon.com yang berbunyi “Buy Amazon.com & Support Israel” dipaparkan dalam hampir setiap mukasurat Jerusalem Post. Amazon akhirnya dikatakan memberhentikan kerjasama tersebut akibat desakan pelanggan yang prihatin.

Beberapa syarikat yang sedih dengan apa yang dilakukan oleh rejim Israel terhadap Palestin, membuat keputusan untuk turut bersama memboikot Israel.

Pada bulan May 2002, Texas Automotive Export, iaitu sebuah syarikat di US yang mengekspot peralatan kereta telah memutuskan untuk tidak meneruskan perniagaan dengan Israel.

Kejayaan dan sambutan boikot memang membimbangkan US dan Israel, sehinggakan US mengancam untuk mengenakan denda terhadap syarikat yang terlibat dengan boikot ini. Jabatan Perdagangan US telah mengenakan lebih dari USD 26milion denda tidak lagi mengeluarkan lesen ekspot kepada syarikat yang terlibat.

Adakah anda masih ragu2 lagi akan usaha Boikot Produk Israel & US?


Kalau masih ragu-ragu, cubalah perhatikan gambar anak kecil ini? masih kecil dan belum sempat lagi mengenal dunia.... sudah diBOM dan meninggal akibat kekejaman Israel di Palestin... kesan daripada 'sumbangan' kita/org Muslim yang menyumbangkan dana untuk Israel membeli 'peluru' untuk Israel membunuh Umat Islam di Palestin.

.... bagaimanakah jika gambar ini merupakan anak/ saudara mara shbt2 semua? sama-sama kita fikirkan.

Boikot Produk Israel & US!: Download & Sebarkan Risalah ini:

Jom Sertai Skuad Sukarelawan Sekretariat Misi Cakno Palestin


Banner Selamatkan Palestin!


Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Memijak Muka George W. Bush


Jahanam Israel! Hancur Amerika! Hidup Palestin!


Golongan OKU turut serta menyertai Bantahan terhadap Israel & US, Anda bagaimana??


Ribuan manusia yg memijak gambar Ehud Olmet & Gorge Bush sbgai tanda protes terhadap kekejaman mereka di Palestin.


Gambar setanEhud Olmet & Ehud Olmet sblm dipijak & dibakar.


Pada Khamis lepas, 8hb Januari 2009 telah diadakan Msyrt Khas Sekretariat Misi Cakno Palestin anjuran Kerajaan Negeri dengan semua 25 NGO's yang terlibat.

Antara program yg telah dan akan diadakan ialah;

1. Membuat banner gergasi untuk dipijak dan dibakar semasa di Kuliah Ilmu, Dataran Ilmu (dilancarkan oleh Menteri Bsar Kelantan) Kota Bharu dan 7 buah masid di sekitar KB, terlibat sama dalam pengajuran demontrasi pada Jumaat lepas.Majlis Solat Hajat juga diadakan yg melibatkan ribuan ummah di Kelantan.

2. Mewujudkan Tabung Amanah Cakno Palestin, sasaran RM 10 Juta.

3. Kempen2 Boikot Produk US & Israel.

4. Mengedarkan risalah/ cd/video dll untuk bagi kesedaran kepada rakyat Kelantan

5. Demontrasi, piket, refredun dll.

6. Menghantar Misi Bantuan Kemanusiaan ke bumi Palestin dll.

Banyak lagi, yg penting dimanakah peranan kita semua dalam banyak2 perkara yg dianjurkan skrg, adakah cukup hanya sekadar hadir mtg/demo/dll dan balik tanpa membuat apa2 tindakan? atau sama2 kita pakat2 buat yg terbaik dan bukannya sekadar yg termampu untuk saudara seagama kita di Palestin.

Jom Sertai Sekretariat Misi Cakno Palestin, sukarelawan sangat2 diperlukan.

Sila SMS, NAMA, IC, No HP kepada SU - 019 9898207 untuk mendaftar sebagai Sukarelawan kami. ATAU sila layari blog: www.caknapalestin.blogspot.com. Terima kasih.

Salam Jihad, Wassalam.

Boikot Barangan Syarikat YAHUDI LaknatulLah!!





Tolong cetak dan edarkan Risalah Ini, setiap sen yg anda sumbangkan akan meranapkan Ekonomi negara Yahudi dan sekutunya. Tambah-tambah lagi ekonomi US sendiri pun berada dalam Krisis Ekonomi

Fenomena Kini:

i) Minum Coca-Cola - Senario di belakang tabir adalah Coca-Cola membantu Regim Yahudi sejak tahun 60an lagi, menghina Islam dengan berbagai cara. Haruskah kita menyokong produk mereka sedangkan tanpa coke kita tidak mati malah ianya memudaratkan kesihatan serta banyak lagi produk altenatif, produk Islam sendiri;

ii) Bersantai dan minum di Starbuck Café. Senario di belakang tabir adalah Starbuck merupakan penyokong kuat perjuangan Yahudi Zionis. Tidakkah kita melukakan hati para pejuang Islam yang mempertaruhkan nyawa demi mempertahankan maruah Islam? Tidakkah ada café lain yang tidak menghina Islam atau yang dimiliki oleh orang Islam sendiri? Tidakkah kita lihat bagaimana kita berperanan dan membantu pembunuhan Umat Islam sendiri apabila kita menyumbang kepada keuntungan Starbucks?

iii) Menggunakan ubat gigi Colgate. Senario di belakang tabir di mana lebih 47 tahun Colgate tidak mempedulikan sensitiviti umat Islam dengan mengeluarkan produk tanpa sebarang pengesahan halal dan tidak berminat untuk berbuat demikian selama itu? Colgate juga berperanan menaja dan membantu Israel dalam perang dengan Negara-negara Islam yang diketahui sejak tahun 1967. Kini apabila diasak dan merasakan kerugian akibat terjejas jualan baru menggunakan tanda halal di luar Negara pada ubat gigi yang dibuat di Vietnam, China dan Thailand. Itupun tiada sebarang pengesahan badan mana yang mengesahkannya.

iv) Makan mee segera Maggi - rutin rakyat Malaysia, malam-malam jika lapar cari Maggi, sedangkan kita semua tidak sedar yang setiap pembelian kita terhadap produk tersebut akan memberikan sumbangan kepada Yahudi untuk membeli 'peluru' bagi menembak kepada kanak-kanak kecil yang tidak berdosa di Palestin.

v) Pagi-pagi budak-budak di Malaysia minum MILO - NESTLE! - sudah menjadi rutin kita semua agaknya, sedangkan rakyat di Bumi Palestin bermandikan Darah setiap hari.

dan banyak lagi... sila lihat produk2 yang amat WAJAR diboikot di sini (sila klik)

Tidak wujudkah sedetik pun kita semua untuk memBOIKOT barangan tersebut? Jika tidak, sama2lah kita selidiki semula Iman dan Taqwa kita.

Setiap SEN yang anda BOIKOT akan dapat memastikan Ekonomi negara HARAM Israel terkubur!

BOIKOTLAH untuk KeAmanan DUNIA.

saya cadang kita jalankan Boikot Tepat & Berfasa>

cth; kita mulakan boikot kita dengan lancarkan kempen boikot kepada produk2 yg menguasai pasaran Malaysia terlebih dahulu seperti;

FASA 1: Fokuskan kepada produk2 yg 'biasa' & menjadi rutin harian dgn masyarakat Muslim Malaysia menggunakannya/ makan. Cth: Hari JUMAAT Tanpa KFC & MC Donald's


Apabila FASA 1 berjaya, kita akan dapat melihat penurunan penguasaan pasaran sykt2 terbabit di Malaysia (boleh lihat dgn peningkatan promosi2 sykt besar terbabit di media cetak/elektornik yg mendadak akibat jatuhnya permintaan).

Kemudian kita susulkan dengan fasa2 seterusnya yg kita boleh perhalusi.sehinggalah Ekonomi Yahudi dan sekutunya ranap sepenuhnya.

;;
Related Posts with Thumbnails